Białołęka chce szybciej dostać się do metra
Jak pisaliśmy jeszcze w 2022 roku, prace na ul. Głębockiej miały ruszyć w 2023 roku, we współpracy z firmą Atrium. W tym celu ZDM zawarł umowę partycypacyjną, na mocy tej umowy inwestor, przekazał środki na realizację zadania polegającego m.in. na budowie buspasów. Ulica zostanie poszerzona o buspasy umożliwiające szybkie połączenie Zielonej Białołęki z metrem. Chodzi o zwiększenie punktualności autobusów, żeby stały się bardziej przewidywalnym środkiem transportu. Tak stało się chociażby po wytyczeniu buspasa na ul. Puławskiej. Inwestycja na prawym brzegu Wisły jest jednak opóźniona.
- Po otrzymaniu kompletnej dokumentacji (inwestor przekazał już dokumentację, jednak w związku ze zgłoszonymi przez nas uwagami musi ją uzupełnić) niezwłocznie rozpoczniemy przygotowanie do ogłoszenia przetargu na wykonanie robót w terenie. Wówczas będzie znany harmonogram prac związanych z wyznaczeniem buspasa - czytamy w odpowiedzi na interpelację radnego Białołęki, Filipa Pelca, w tej sprawie. Jak mówi nam radny, jego zdaniem inwestycja powinna być skoordynowana i przygotowana na otwarcie bródnowskiego odcinka drugiej linii metra, ale tak się nie stało.- To jest najwygodniejsze połączenie do metra dla mieszkańców tej części Białołęki. Buspas musi powstać, żeby skrócić czas przejazdu i ułatwić poruszanie się mieszkańcom - dodaje.
Problem z rozpoczęciem budowy
Zresztą przy okazji otwarcia po remoncie ul. Kondratowicza, we wrześniu ubiegłego roku, drogowcy tłumaczyli, że sytuację na św. Wincentego oraz pobliskiej Głębockiej poprawi wspomniany buspas - wyznaczony od ronda przy drodze ekspresowej S8 (od przystanku autobusowego „CH Targówek 03”) do skrzyżowania z ul. Kondratowicza, będzie poszerzeniem ul. Głębockiej i św. Wincentego. Inwestycja ciągle ma jednak problem z przejściem w etap realizacji prac w terenie. Jak tłumaczyli drogowcy, prace związane z buspasem rozpoczną się po remoncie ul. Chodeckiej, który także się opóźnia.
Z ostatniej odpowiedzi na interpelację radnego Pelca dowiadujemy się o skoordynowaniu inwestycji. Brak ciągle harmonogramu związanego z buspasem na Głębockiej. Czy to oznacza, że powstanie dopiero po zrealizowaniu remontu ul. Chodeckiej? A może jednak prace będą toczyć się równocześnie.- W związku z potrzebą koordynacji prac drogowych i wprowadzaniem jak najmniejszych uciążliwości dla mieszkańców Targówka w tym samym czasie, rozpoczęcie budowy buspasa na ul. Głębockiej powiązaliśmy z zakończeniem innych remontów prowadzonych w tej dzielnicy, w tym remontu ul. Chodeckiej - czytamy. To budzi wątpliwości czy uda się zamknąć temat w 2024 roku.
Gdzie nowe buspasy w Warszawie?
A gdzie poza ul. Głębocką mieszkańcy mogą liczyć na nowe buspasy? - Będziemy Państwa dokładnie informować, gdy będziemy mieli cały zestaw danych. Będziemy w stanie ocenić, jak będzie wyglądała sytuacja komunikacyjna miasta. Wtedy będziemy państwa informowali o naszych planach dotyczących kolejnych buspasów, które oczywiście będziemy realizować, ale wszystko po kolei - mówił w listopadzie ub. roku Rafał Trzaskowski. Od tego czasu nie pojawiła się jednak informacja o nowych planowanych buspasach przez warszawski ratusz. Najbliżej realizacji jest zatem ten na ul. Głębockiej.
Oni dostali się do Europarlamentu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?